Suomen virallinen internet-mittaus FIAM (Finnish Internet Audience Measurement) on alkanut 21.9.2023 lähtien tuottaa kahta uutta julkista viikkolistaa. Listat kuvaavat mittauksessa[…]
Read more
Suomen virallinen internet-mittaus FIAM (Finnish Internet Audience Measurement) on alkanut 21.9.2023 lähtien tuottaa kahta uutta julkista viikkolistaa. Listat kuvaavat mittauksessa[…]
Read moreSuomen virallinen internet-mittaus uudistettu evästeiden jälkeiseen aikakauteen Joulukuussa uudistunut FIAM-mittaus (Finnish Internet Audience Measurement) perustuu nykyisin evästeriippumattomaan neuroverkkopohjaiseen tavoittavuuslaskentaan, varmistaen[…]
Read moreYhteishanke suomalaisen median yleisömittauksesta käynnistetty Media Audit Finland ja Media Metrics Finland ovat käynnistäneet selvitystyön hankkeeseen, jonka tavoitteena on perustaa[…]
Read moreViimeisen vuoden ajan AudienceProject on yhdessä Media Metrics Finlandin ja suomalaisten mediatalojen kanssa rakentanut työnimellä FIAM2.0 -kulkenutta internetin yleisömittauksen hanketta.[…]
Read moreFinnish Internet Audience Measurement (FIAM) uudistusprojektin tulokset alkavat näkyä tilaajille syksyllä 2022. Mittaus tarkentuu useilta osin ja käyttäjien kehitystoiveisiin kyetään[…]
Read more22.4.2021 Suomalaisten medioiden internet-yleisöjen mittaus on uudistunut Suomalaisen digitaalisen median virallisena tavoittavuusmittarina toimii kaikilta merkittäviltä julkaisijoilta käyttödataa keräävä Finnish Internet[…]
Read more28.2.2019 Suurimpien FIAMissa seurattavien sovellusten käyttö on kasvanut huikeasti viime vuoden aikana. Puolessa vuodessa kasvua on tullut noin 8% tarkasteltaessa[…]
Read more25.10.2018 FIAMin lanseerauksen aikaan puolisen vuotta sitten kotimaisten medioiden sivustoilla ja sovelluksissa kävi kuukausittain 3,05 miljoonaa suomalaista yli 15-vuotiasta (maaliskuu[…]
Read more26.8.2018 FIAM tarjoaa paljon tietoa netinkäytöstä myös päivätasolla eri kulutusvälineiden osalta. Toukokuussa keskimääräisenä päivänä tietokoneella nettiä käytti 2,7 miljoonaa, älypuhelimella[…]
Read more24.5.2018 FIAMiin kuuluvien kotimaisten medioiden kuukausitavoittavuus ostovoimaisimmassa 35-54-vuotiaiden kohderyhmässä on täydet 100%. Laajemmin tarkasteltuna koko työikäinen aikuisväestö (18-64) tavoitetaan erinomaisesti[…]
Read more