FIAM-mittauksessa julkistettu kaksi uutta listausta

Suomen virallinen internet-mittaus FIAM (Finnish Internet Audience Measurement) on alkanut 21.9.2023 lähtien tuottaa kahta uutta julkista viikkolistaa. Listat kuvaavat mittauksessa mukana olevien julkaisijoiden kokonaistavoittavuutta sekä erilaisten vapaasti määriteltävien kaupallisten kokonaisuuksien tavoittavuuksia viikkotasolla. Listat julkaistaan mediatason ranking-listojen tapaan tästä eteenpäin viikoittain torstaisin.

Listat löytyvät osoitteesta https://fiam.fi/tulokset/

Vuoden 2022 lopulla uudistunut FIAM-mittaus perustuu nykyisin evästeriippumattomaan neuroverkkopohjaiseen tavoittavuuslaskentaan, varmistaen mittauksen luotettavuuden ja jatkuvuuden myös tulevaisuudessa. Mittaus tavoittaa viikossa 93% suomalaisista internet-käyttäjistä, ja viikkolistalla on pitkälti toistasataa nimikettä suomalaisista mediataloista.

Media Audit Finlandin Kaija Sinko kertoo olevansa tyytyväinen uudistukseen: “FIAM-mittauksen tarkoituksena on tuottaa läpinäkyvästi kaikille osapuolille mahdollisimman paljon laadukasta informaatiota kotimaisten internet-yleisöjen käyttäytymisestä. Nyt lanseeratut uudet toplistat ovat hyvä osoitus julkaisijayhteisön halusta tarjota uutta ajantasaista tietoa suomalaisen median käytöstä, ja toisaalta FIAM-mittauksen kyvystä palvella julkaisijoiden ja markkinoiden raportointivaatimuksia aina kulloisenkin tarpeen mukaan.”

FIAM tarjoaa niin medioille, markkinoijille kuin julkiselle sektorillekin vertailukelpoisen ja luotettavan mittaustavan. FIAM tuottaa tarkkaa profiloitua dataa ja lisää ymmärrystä nettiyleisöstä mediakäytön edelleen pirstoutuessa eri laitteisiin. FIAM-data yhdistettynä median tai mainostajan omaan yleisötietoon tarjoaa erinomaiset mahdollisuudet asiakasymmärryksen lisäämiseen ja markkinoinnin kohdentamiseen.

Lisätiedot: Media Metrics Finland, Leevi Kokko 040 518 2981