Tulokset
FIAMin tulokset raportoidaan neljällä eri google-pohjaisella dashboardilla, joihin löytyy linkit tältä sivulta. Julkiset TOP-listat ovat kaikille nähtävillä olevaa julkista tietoa, muihin tarvitaan salasana.
FIAM-uudistuksen myötä luvuissa on lähtökohtaisesti mukana kaikki desktop- ja mobiilikäyttäjät kunkin medianimikkeen tarjoamissa eri käyttökanavissa (sivusto, näköislehti, mobiilisovellus). Uudistettu FIAM kattaa siis kaiken muun paitsi nk. älytv-sovellusten kautta tapahtuvan internet-pohjaisen mediakäytön.
TOP-listat
Julkisilta listoilta löytyvät medioiden viikkotason peitot, sivulataukset, käynnit ja käyntiuseus (reach, pageviews, sessions ja frequency).
Ensimmäisiä tuloksia uudistetusta mittauksesta on julkaistu 15.10.2020 alkaen. Tuloksissa julkaistaan vain osa FIAMissa mukana olevista medianimikkeistä Media Site Dashboard -listana*. Julkaisun laajuus kasvaa valmiusasteen noustessa kevään 2021 aikana.
Alkuvaiheessa osan nimikkeistä luvuissa on mukana vasta selainkäyttöisten sivustojen luvut. Kunkin medianimikkeen kohdalla on merkintä 1, jos niiden mittauksesta puuttuu vielä käyttökanavia. Puuttuvat kanavat on listattu erikseen omaan taulukkoon TOP listan alle.
Media Site Dashboard
– Julkistettu 15.10.2020 alkaen
– Lista on puutteellinen*, ei sisällä vielä kaikkia medianimikkeitä eikä kanavia
– Sisältää medianimike-tasolla tunnusluvut
– Listan voi avata myös eri alaosioiden (sections) tasolle
Publisher Dashboard
– Julkaisu alkaa myöhemmin
– Kertoo julkaisijoiden eri medioiden kokonaispeitot
Brand Dashboard
– Julkaisu alkaa myöhemmin
– Raportoi julkaisijoiden eri brändi- tai vastaavien kokonaisuuksien tunnusluvut
MUUT DASHBOARDIT
Ei julkisisille Dashboardeille pääsee tästä linkistä.
* Uudistetun FIAMin Media Site Dashboardin julkaisu aloitettiin 15.10.2020 viikon 41/2020 tiedoilla niiden medianimikkeiden osalta, joissa mittauksen käyttöönotto on saatu viimeisteltyä. Tällä hetkellä mittauksen toteutus on eri vaiheissa eri medianimikkeissä, osasta mittaus kattaa vasta sivuston eikä esim. sovelluksia. Uudistetun FIAM-mittauksen lista täydentyy medianimikkeillä sitä mukaa, kun mittauksen valmiusaste nousee. Valmiusasteen kasvaessa aloitetaan myös Publisher Dashboardin ja Brand Dashboardin julkaisu.