FIAM kattaa jo 93% suomalaisesta medialiikenteestä

ComScoren yleisömittaustuotteisiin perustuva Finnish Internet Audience Measurement eli FIAM-mittaus on otettu hyvin vastaan ja asiakkaiden joukko on kasvanut tasaisesti vuoden 2017 aikana.

Tämän hetken arvion mukaan kotimaisten medioiden kautta kulkevasta liikenteestä jo yli 93% on FIAMin media-asiakkaiden sivulatauksia. Tämän lisäksi PC-käytön osalta voidaan raportoida paneelin kautta yleisötiedot myös muista sivustoista, mukaan lukien kansainväliset toimijat.

Keskeisiä asioita ja muutoksia uudessa mittauksessa ovat:

  • Yhteismitallinen laadukas yleisödata koko markkinasta on kaikkien toimijoiden etu
  • comScore on johtava internetin yleisömittausten tekijä maailmassa ja tuotteet ovat käytössä yhteensä 44. markkinalla. Näin olemme kansainvälisen kehityksen mukana koko ajan.
  • Mittauksessa voidaan raportoida luotettavasti entistä pienempiä sivustoja ja niiden alaosioita (verrattuna TNS Metrixiin)
  • FIAM-asiakkaiden keskeiset tunnusluvut raportoidaan yhteisellä julkisella listalla tällä internetsivustolla.
  • Muuten kävijädatan raportointi tapahtuu comScoren MyMetrix käyttöliittymässä, joka mahdollistaa tarkat kohderyhmäkohtaiset analyysit ja profiilit. Demografiatiedot pystyy yhdistämään kaikkiin 20 eri tunnuslukuun (TNS Metrixissä vain viikkotavoittavuuteen).
  • Mittaukseen voidaan liittää mediasivustojen lisäksi myös kaikki muut sivustot, näin esim. mainostajien ja medioiden sivustojen päällekkäisten yleisön tarkastelu on mahdollista.
  • comScoren tutkimuspaneelin koko on moninkertaistettu aiemmasta.
  • Yleisömittausta hyödynnetään myös comScoren verkkomainonnan validointituotteissa.

Ennen ensimmäistä virallisen datan julkaisua FIAMin Tilaajaryhmä validoi comScoren MMX-, Mobile Metrix- ja uuden Multiplatform MMX-datan.